International Champions Cup on ESPN, ESPN Deportes / International Champions Cup por ESPN, ESPN Deportes

ESPN DeportesSoccer

EN ESPANOL

Exclusive bilingual rights for next three years; multi-platform coverage of all ICC matches in 2016

ESPN networks will present exclusive coverage of the 2016 International Champions Cup tournament beginning Saturday, July 23, through Saturday, August 13. All matches will air live on ESPN, ESPN2, ESPN3 and ESPN Deportes.

The presentation of ICC across ESPN media platforms and languages this summer is part of an agreement with Relevent Sports granting ESPN the U.S. English and Spanish-language rights to the International Champions Cup through 2018.

“We are excited to add International Champions Cup to our soccer roster,” said Scott Guglielmino, ESPN senior vice president of programming. “The ICC is a great complement to our lineup of marquee international events this summer led by UEFA EURO 2016. We look forward to showcasing some of the best soccer brands in the world across our media platforms to our bilingual soccer fans.”

“We are thrilled to partner with the world’s preeminent sports media company, said Charlie Stillitano, Chairman of Relevent Sports. “Having the International Champions Cup on the ESPN family of networks further increases the visibility and reach of an increasingly global tournament. “

This year’s International Champions Cup features the most storied and successful clubs in the world, including many of the world’s top players. The 10 participating teams have won a total of 190 domestic league titles, 246 domestic cup titles and 36 UEFA Champions League titles. The teams feature 18 of the 2015-2016 FIFA Ballon d’Or nominees, as well as 50 of the top 100 players in the world as chosen yearly by renowned English magazine FourFourTwo.

In its fourth edition, the International Champions Cup will once again be played across the globe, including standalone tournaments in both China and Australia. Each team will play three contests and the club with the most points at the end of the tournament will be crowned champion. Each win in regulation will result in three points and a tie will go straight to a shootout; the winning team in a shootout will receive two points and the losing team will receive one.

ESPN’s 2016 International Champions Cup Schedule:

Date Time (ET) Match Platform(s)
Sat, Jul 23 12:30 p.m. Celtic vs. Leicester City ESPN; ESPN Deportes
Sun, Jul 24 5 p.m. Paris St. Germain vs. Inter Milan ESPN; ESPN Deportes
Wed, Jul 27 7:30 p.m. Real Madrid vs. Paris St. Germain ESPN2; ESPN Deportes
9:30 p.m. Bayern Munich vs. AC Milan ESPN2; ESPN Deportes
11:30 p.m. Liverpool vs. Chelsea FC ESPN; ESPN Deportes
Sat, Jul 30 TBA FC Barcelona vs. Celtic ESPN; ESPN Deportes
3 p.m. Chelsea FC vs. Real Madrid ESPN; ESPN Deportes
5 p.m. Bayern Munich vs. Inter Milan ESPNEWS, ESPN3; ESPN Deportes
10 p.m. Liverpool vs. AC Milan ESPN2; ESPN Deportes
12:00 a.m. Paris St. Germain vs. Leicester City ESPN; ESPN Deportes
Wed, Aug 3 2 p.m. FC Barcelona vs. Leicester City ESPN2; ESPN Deportes
7:30 p.m. Real Madrid vs. Bayern Munich ESPN2; ESPN Deportes
9:30 p.m. Chelsea vs. AC Milan ESPN2; ESPN Deportes
Sat, Aug 6 TBA Liverpool vs. FC Barcelona ESPN; ESPN Deportes
Sat, Aug 13 2 p.m. Celtic vs. Inter Milan ESPN2; ESPN Deportes

International Champions Cup por ESPN, ESPN Deportes

Derechos exclusivos bilingües durante los próximos tres años; cobertura multiplataforma de todos los partidos de la ICC en 2016

Las cadenas de ESPN presentarán cobertura exclusiva del torneo International Champions Cup (ICC) de 2016, desde el sábado 23 de julio hasta el sábado 13 de agosto. Todos los partidos se transmitirán vía ESPN, ESPN2, ESPN3 y ESPN Deportes.

La presentación de la ICC en todas las plataformas de medios e idiomas de ESPN este verano es parte de un acuerdo con Relevent Sports, el cual concede a ESPN los derechos en los EE.UU. en inglés y en español para la transmisión de la International Champions Cup hasta 2018, inclusive.

“Nos sentimos emocionados de sumar la International Champions Cup a nuestra lista de fútbol”, aseveró Scott Guglielmino, vicepresidente sénior de programación de ESPN.  “La ICC es un gran complemento para nuestra alineación de eventos internacionales de envergadura este verano, encabezada por la UEFA EURO de 2016.  Esperamos ansiosos exhibir algunas de las mejores marcas de fútbol del mundo a lo largo de nuestras plataformas de medios para nuestros aficionados al fútbol bilingües.”

“Estamos entusiasmados de formar una asociación con la empresa de medios de deportes más importante del mundo”, exclamó Charlie Stillitano, director ejecutivo de Relevent Sports.  “Tener al International Champions Cup en la familia de cadenas de ESPN aumenta aún más la visibilidad y el alcance de un torneo que se vuelve cada vez más mundial”.

El International Champions Cup de este año cuenta con la participación de algunos de los clubes más legendarios y exitosos del mundo, incluyendo a muchos de los mejores jugadores del mundo.  Los 10 equipos que tomarán parte han ganado en conjunto un total de 190 títulos de ligas domésticas, 246 títulos de copas domésticas y 36 títulos de la UEFA Champions League.  Los equipos cuentan con 18 de los candidatos para el Ballon d’Or de la FIFA de 2015-2016, así como 50 de los mejores 100 jugadores en el mundo, quienes son elegidos cada año por la reconocida revista inglesa FourFourTwo.

En su cuarta edición, la International Champions Cup se jugará una vez más en todo el mundo, incluyendo torneos individuales etanto en China como Australia.  Cada equipo participará en tres competencias y el club que gane más puntos al final del torneo recibirá la corona de campeón.  Cada victoria dentro de los 90 minutos resultará en tres puntos, mientras que un empate procederá inmediatamente a una tanda de penales, de la cual el equipo ganador recibirá dos puntos y su contraparte recibirá uno.

Calendario de ESPN para la International Champions Cup de 2016:

Fecha Horario (hora del este) Partido Plataforma(s)
Sáb, 23 de julio 12:30 p.m. Celtic contra Leicester City ESPN; ESPN Deportes
Dom, 24 de julio 5 p.m. Paris St. Germain contra Inter Milan ESPN; ESPN Deportes
Miér, 27 de julio 7:30 p.m. Real Madrid contra Paris St. Germain ESPN2; ESPN Deportes
9:30 p.m. Bayern Munich contra AC Milan ESPN2; ESPN Deportes
11:30 p.m. Liverpool contra Chelsea FC ESPN; ESPN Deportes
Sáb, 30 de julio Por determinar FC Barcelona contra Celtic ESPN; ESPN Deportes
3 p.m. Chelsea FC contra Real Madrid ESPN; ESPN Deportes
5 p.m. Bayern Munich contra Inter Milan ESPNEWS, ESPN3; ESPN Deportes
10 p.m. Liverpool contra AC Milan ESPN2; ESPN Deportes
12:00 a.m. Paris St. Germain contra Leicester City ESPN; ESPN Deportes
Miér, 3 de agosto 2 p.m. FC Barcelona contra Leicester City ESPN2; ESPN Deportes
7:30 p.m. Real Madrid contra Bayern Munich ESPN2; ESPN Deportes
9:30 p.m. Chelsea contra AC Milan ESPN2; ESPN Deportes
Sáb, 6 de agosto Por determinar Liverpool contra FC Barcelona ESPN; ESPN Deportes
Sáb, 13 de agosto 2 p.m. Celtic contra Inter Milan ESPN2; ESPN Deportes

Gabriela Nuñez

Gaby Nuñez is manager of communications for ESPN Deportes and ESPN Latin American. She joined ESPN in October 2010 and is based in the company’s New York City offices. In this role, Gaby is responsible for the creative development, strategy and overall publicity efforts for ESPN Deportes and ESPN Latin America. Gaby grew up in Caracas, Venezuela and later moved to the U.S. Prior to joining ESPN, Gaby worked a various PR agencies in Miami and Los Angeles. She holds a B.A. from Florida International University.